Tanie pozycjonowanie stron to usługa, która na pewno zainteresuje określone grono klientów. Nic zresztą w tym dziwnego, ponieważ takie działania w obecnej dobie to w zasadzie rzecz powszechna. Jeśli ktoś chce, żeby jego biznes powiódł się, musi zainwestować w pozycjonowanie strony. Do świata wirtualnego bowiem w jakiejś mierze przeniosło się nasze życie i dlatego również w internecie musimy reklamować swoje produkty czy usługi. Na rynku funkcjonuje wiele firm, które oferują nawet tanie pozycjonowanie stron, więc każdy, kto tylko chciałby skorzystać z takich usług, ma na to realne szanse. Na zakończenie niniejszych rozważań wyjaśnijmy może jeszcze, czym jest rzeczone pozycjonowanie. Otóż, to działania mające na celu poprawienie pozycji danej strony internetowej w wynikach wyszukiwarek internetowych, a to z kolei znajduje przełożenie na liczbę odwiedzających daną witrynę. A nie trzeba nikomu jakoś specjalnie tłumaczyć, że im więcej osób odwiedzi witrynę, tym lepiej, bo to przecież potencjalni klienci. Prawda, że to proste.
Internet już dawno stał się nieodłączną częścią życia milionów ludzi na całym świecie. Nic dziwnego, bowiem zapewnia nam on dostęp do najnowszych informacji, rozrywki, czy kultury. Każdy użytkownik sieci znajdzie w niej coś dla siebie, a wielu zdecyduje się zapewne również na własną działalność w internecie. Założenie swojego własnego bloga lub strony internetowej to dziś bułka z masłem. Nieco trudniejsze może okazać się jej wypromowanie, ale tutaj z pomocą przychodzi pozycjonowanie. Dlaczego może się ono okazać zbawienne, jeśli chcemy, aby nasza witryna stała się popularna wśród użytkowników sieci? Ponieważ pozycjonowanie stron pozwala na wyświetlanie strony na liście wyników wyszukiwania możliwie jak najwyżej. Dzięki temu coraz więcej internautów dowiaduje się o naszej stronie. Co więcej, wystarczy nawet proste i tanie pozycjonowanie - kilka trików, które znacząco mogą pomóc w zwiększeniu ruchu na stronie, przez co ta zdobywać może kolejnych czytelników, użytkowników czy wiernych fanów.
W Polsce przyjęło się termin pozycjonowanie stron stosować zamiennie z terminem SEO (czyli Search Engine Optimization, optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe). SEO to proces skutkujący zwiększeniem odwiedzin pozycjonowanej strony z wyników organicznych wyszukiwarek. Jeśli w wyszukiwarce napiszemy jakieś hasło, to wyświetli nam się najpierw kilka propozycji sponsorowanych (PPC – Pay Per Click, płać za kliknięcie), następnie 10 wyników organicznych, czyli takich za które nie płacono koncernowi Google, takich, które są efektem dobrego pozycjonowania. Termin SEM (Search Engine Marketing) zaś, zawiera w sobie SEO i PPC i jest to wszystko co wiąże się z marketingiem w wyszukiwarkach. Czynniki, które wpływają na wynik strony w wyszukiwaniu, można podzielić na: a) związane z treścią strony i jej działaniem oraz b) związane z popularnością strony w sieci. Do tych pierwszych zaliczymy np. poprawność kodu strony, jej strukturę, pojawianie się słów kluczowych w treści, nagłówkach, adresie witryny. Do drugich natomiast liczbę linków z innych stron, obecność w mediach społecznościowych i inne. Pozycjonowanie można przeprowadzić na własną rękę, ale istnieje wiele firm, które zrobią to za nas profesjonalnie. Czy istnieje sposób na tanie pozycjonowanie? Istnieje, ale nie łudźmy się, za niską ceną idzie niska jakość. Jeden opis produktu wrzucony do mieszarki i wygenerowane w ten sposób kilkadziesiąt tekstów różniących się tylko synonimami nie poprawi w znaczący sposób wyników wyszukiwania. Dodatkowo za takie praktyki mogą nas spotkać przykre sankcje ze strony firmy Google.
Dobrze zaplanowane i odpowiednio przeprowadzone pozycjonowanie stron generuje lepszą widoczność w ogólnodostępnych wyszukiwarkach. Aby tak właśnie się stało, przed rozpoczęciem pozycjonowania należy wybrać dla witryny właściwe słowa kluczowe, które będą ściśle powiązane z tym, co się na niej znajdzie, ale jednocześnie nie będą na tyle popularne, by strona nie była w stanie pokonać konkurencyjnych witryn. Nie trzeba zresztą ograniczać się wyłącznie do typowych fraz. Nawet tanie pozycjonowanie gwarantuje jednocześnie pozycjonowanie stron na tzw. słowa z długim ogonem, czyli ciąg różnych wyrazów, wśród których może pojawić się np. nazwa miasta bądź konkretnego regionu. Warto jak najbardziej precyzyjnie ustalić te zapytania, aby rzeczywiście trafić do tych osób, do których kieruje się swój kontent. Czystą głupotą byłoby pozycjonowanie strony należącej do gabinetu kosmetycznego na frazę "salon fryzjerski" lub "firma budowlana". Dobre zaplanowanie wszystkich działań zapewni więc największe efekty.
Wielu właścicieli firm zastanawia się, czy warto pozycjonować swoją stronę internetową. Koszty utrzymania firmy są przecież wystarczająco wysokie i nie potrzebne są nowe, dodatkowe wydatki, które być może nie przyniosą żadnych korzyści. Nic bardziej mylnego. Okazuje się bowiem, iż pozycjonowanie to jeden z ważniejszych elementów funkcjonowania firmy! To pozycjonowanie stron pozwoli, by znaleźli ją potencjalni klienci, którzy poszukują konkretnego towaru, czy usługi. Pozycjonowanie to sposób na stanie się zauważalnym na tle konkurencji oraz zaprezentowanie się szerokiej grupie osób, które być może w innym przypadku nie miałyby okazji zapoznać się z działalnością firmy. Czy to się rzeczywiście opłaca? Jeśli znajdzie się firmę oferującą tanie pozycjonowanie, które jest jednocześnie skuteczne, wówczas korzyści są wymierne. Każda wydana na pozycjonowanie strony złotówka zwróci się w dwójnasób. Dlatego dobrze jest przemyśleć do kogo zwrócić się ze zleceniem tego zadania, które w dobie informatyzacji, nie jest wcale najprostszą sprawą.