Poligrafia jako podstawa materiałów marketingowych

Dodane: 13-10-2016 11:47
Poligrafia jako podstawa materiałów marketingowych Zawsze warto dobrze wyróżnić budynek, w którym znajduje się biuro. Często zdarza się, że właściciele to ignorują i ciężko jest do nich do nich- a można na przykład przykleić litery samoprzylepne to w zupełności wystarczy.

Gdzie sprawdza się druk cyfrowy

Druk cyfrowy ma zastosowanie wszędzie tam, gdzie wymaga się dużej jakości przy niskim nakładzie. Czyli generalnie tam, gdzie offset jest zbyt drogi w stosunku do samej wartości druku. Materiały na konferencje, niskie nakłady materiałów reklamowych, materiały biznesowe oraz raporty.

Różnica w cenie pomiędzy tymi technologiami jest taka, że proces przygotowania do druku maszyny offsetowej jest bardzo długi i kosztowny, jednak raz ustawiona może wykonać bardzo dużo kopii w bardzo wysokiej jakości, dlatego cena za pojedynczy druk w offsecie jest tym mniejsza im większy jest nakład.


Desktop Publishing - Wikipedia uczy czym jest DTP

DTP (ang. Desktop Publishing ? publikowanie zza biurka) ? termin oznaczający pierwotnie ogół czynności związanych z przygotowaniem na komputerze materiałów, które będą później powielone metodami poligraficznymi. Krócej mówiąc, termin ten oznacza komputerowe przygotowanie do druku1. W tym znaczeniu termin ten dotyczy nie tylko fazy projektowej, czyli tworzenia w programach komputerowych obrazu (oraz kształtu) stron publikacji, ale także zarządzania pracą grupową, a nawet odnosi się do komputerowego sterowania urządzeniami wykorzystywanymi w tym procesie, a więc np. naświetlarkami czy maszynami drukarskimi.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/DTP


Koszty druku w zakładzie poligraficznym

Osoby pracujące w drukarniach często posiadają wykształcenie grafików lub operatorów DTP, albo specjalizację drukarską. Obsługa tych przemysłowych maszyn drukujących wymaga sporej wiedzy teoretycznej i praktycznej. Dlatego w cenie druku znajdują się nie tylko materiały ale również koszty pracowników i amortyzacji inwestycji w drukarki.

Od wysłania projektu do drukarni aż do gotowego produkty trzeba przejść wiele kroków. Od komputera operatora DTP, który musi przygotować projekt do druku i prze konwertować go do odpowiedniego formatu. Następnie projekt trafia do drukarni, gdzie jest drukowany przy doborze odpowiedniej techniki i wybranych przez klienta materiałów. Często wykonuje się druki testowe przed właściwym drukowaniem w celu kontroli jakości druku i poszukiwaniu błędów. Później jest jeszcze etap uszlachetniania druku, aby był trwalszy. Cały proces wymaga pracy przynajmniej 3 ludzi na różnych stanowiskach w danej drukarni.